Terjeszkedik a Porsche Hungaria Budaörsön

Hazánk legnagyobb importőre (a Porsche Hungaria) Das WeltAuto Centrum néven ez év júniusában használt autó kereskedést adott át Budaörsön. Az egy milliárd forintos beruházás több mint egy hektáros területen valósult meg, ahol akár kétszáznál is több használt autó várhatja az érdeklődőket. Az importőr a kereskedés mellett újabb beruházásokba is kezd: itt épülhet fel a vállalat innovációs és oktató központja, valamint az első, elektromos autós kiegészítőket áruló márkájának, a MOON-nak a bemutató terme is.

A zöldmezős beruházásként épített kereskedést a rangos cég a Parts Center Budapest (a Porsche Hungaria alkatrészraktára) és az M1-es, M7-es közös autópályaszakasz közötti füves területen hozta létre. A Das WeltAuto Centrum a második saját értékesítési pontja az importőrnek a fővárosban és környékén. Mint ismert, a vállalat a XIII. kerületi, Frangepán utcai gépjárműparkjában kínált eddig saját hatáskörben használt autókat, azonban az értékesítésre váró autók mennyiségének és a XXI. századi technológiai elvárásoknak köszönhetően szükségessé vált egy új használt autós márkakereskedés kialakítása.


Az építkezés a múlt esztendő második felében indult: az 1,1 hektáros területen 373 négyzetméteres kereskedést épített fel a Porsche Hungaria, amelyben egy magyar fejlesztésű automatizált fotóterem és egy átvizsgáló helyiség is helyet kapott. A kereskedés területén 220 autónak alakítottak ki férőhelyet. Az előzetes tervek alapján évente 700 autót értékesíthet a Das WeltAuto Centrum.

A használtautó-kereskedők közül a Das WeltAuto rendelkezik egyedül országos értékesítői hálózattal, amely a budaörsi beruházásnak köszönhetően jelenleg 28 tagot számlál. A Das WeltAuto-nál az ügyfelek kizárólag gondos állapotfelmérésen átesett, megbízható, megfelelően szervizelt autók közül választhatnak. A legjobb minőségű, hat évnél fiatalabb, 120.000 kilométernél kevesebbet futott autók esetében a Das WeltAuto egyedi elbírálás alapján 12 hónapos, vagy 30.000 kilométeres garanciát is vállal az autókra, így minimálisra csökken a vásárló kockázata használtautó-vásárlás esetén.


Idén ünnepli 20. születésnapját a Das WeltAuto Magyarországon, ez idő alatt az ellenőrzött használt autókkal kereskedő cég közel 150 ezer négykerekűt értékesített országszerte. Az üzletágat a Porsche Holding a kilencvenes évek elején, Ausztriában hozta létre Weltauto néven. A cégvezetés elsődleges célja az új autó értékesítés támogatása volt, mert ezáltal lehetőség nyílt a használt gépkocsik beszámítására. Az így megvásárolt autókat – a piacon akkor egyedülálló módon – garanciával, és egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal értékesítették tovább. A Porsche Hungaria portfóliójában 2001-ben jelent meg a Weltauto, amely akkor a vállalat hetedik márkájaként kezdte meg tevékenységét. Az első évben 12 márkakereskedés foglalkozott használt gépkocsikkal, míg 2007-ben – a fokozatos növekedés következtében – már 51 márkakereskedés értékesített másodkézből származó négykerekűket.

Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben a Porsche Holding tulajdonosa lett, egy évvel később – Das WeltAuto néven – a szolgáltatást a teljes világhálózatára kiterjesztették. Ez a változás a hazai hálózatot minimálisan befolyásolta, ám a méretet alapvetően a 2008-as válság racionalizálta. Az új budaörsi helyszínnel ez évben a Das WeltAuto kereskedői hálózata 28 tagot számlál az országban.

Egyébiránt a használt autó piac 2019-ben érte el csúcsát, ekkor 810.920 gépkocsi talált gazdára Magyarországon. A 2012 óta tartó növekedés hét év után azonban véget ért, ugyanis a koronavírus hatása ezen a területen is érzékelhető volt. A tavalyi év során 774.034 autót vásároltak használtan, idén ez a szám várhatóan – az első negyedév statisztikái alapján – tovább csökkenhet. A fiatal (0-7 év közötti) használt autók esetében – ahol a Das WeltAuto 18 százalékos piaci részesedéssel bír – eltérő tendencia figyelhető meg, ugyanis az új autó értékesítések lassulása miatt népszerűvé vált ez a korosztály. Idén – az első három hónap alapján – stagnálás, vagy minimális, hibahatár körüli visszaesés prognosztizálható e korosztályban.

Az import esetében drasztikusabb a csökkenés: piaci elemzések alapján idén alig haladhatja meg a 120 ezret a külföldről behozott autók száma, holott két éve még 156 ezernél több négykerekű érkezett az országba. A pandémia és a gyengülő forint/euró árfolyam mellett a szigorodó jogszabályok is hatással voltak az autóimportra: a kötelező eredetiségvizsgálat és esetenként a kötelező műszaki vizsga sokakat elrettentett attól, hogy ismeretlen előéletű, jellemzően tíz évnél idősebb kocsit hozzanak Magyarországra. A statisztikák alapján még így is nagy számban érkeznek hazánkba koros autók.

A Das WeltAuto Centrum átadásával párhuzamosan újabb beruházást indított a Porsche Hungaria a Parts Center Budapest szomszédságában, ugyanis itt épül fel ez évben – mintegy 2,2 milliárd forintból – a Porsche Hungaria Innovációs és Oktatási Centrum. Az új épület adhat otthont az importőr képzéseinek, műszaki oktatásainak, konferenciáinak, egyúttal az összetettebb járműdiagnosztikai feladatokat is itt végezhetik el, de fontos szerep jut majd az innovációnak és a szakoktatási együttműködéseknek is.

Budaörsön épülhet meg a Porsche Hungaria első elektromos autós kiegészítőket értékesítő márkájának (a MOON-nak) a bemutatóterme is. A MOONCITY tervezett nyitása jövőre várható. Ezt megelőzően pedig még a nyáron (a belvárosban) alakítják ki a MOONCITY Pop-Up Store-t, ahol az érdeklődők belekóstolhatnak az e-mobilitásba.

Sz.A.

tabs-top
More in Életmód
A Budakeszi Vadaspark – látogatók nélkül

A címre utalva, hogy milyen a Budakeszi Vadaspark nézelődők nélkül? Talán ez lehetne a legtalálóbb válasz: Cél a természetvédelem, a...

Close